Ciele
Nájsť darcov
Osloviť publikum
Zvyšovať povedomie
Zdroj fotky
Poskytla organizácia Direct Relief
Výzva
Niekoľko po sebe nasledujúcich rokov označil časopis Forbes organizáciu Direct Relief za jednu z mála vybraných organizácií, ktoré majú úspešnosť v zhromažďovaní finančných prostriedkov 100 %. Organizácia Direct Relief významne usiluje o účinnosť svojich operácií, ale zároveň čelí výzvam spoločným pre všetky neziskové organizácie. Ako ľudia nájdu túto organizáciu? Ako môže táto mimovládna organizácia, ktorá je financovaná výhradne zo súkromných dobročinných príspevkov, dosiahnuť navýšenie príspevkov s obmedzenými zdrojmi? Ako môže uspieť, keď míňa iba zlomok z toho, čo ostatní?
Príbeh
V organizácii Direct Relief zodpovedal všetky tieto aj ďalšie otázky program Google pre neziskové organizácie prostredníctvom celého radu nástrojov Google.
Organizácia zabezpečuje marketing vo vyhľadávačoch pomocou programu Ad Grants a prostredníctvom služby Google Analytics získava podrobné informácie o darcoch a sleduje, ako interagujú s jej webom. Ľudia môžu pomocou Máp Google vizuálne presne identifikovať globálne iniciatívy organizácie Direct Relief. Emocionálny a vzdelávací vplyv videa na značkovom kanáli YouTube tejto organizácie umožňuje komunikovať jej posolstvo ľudským spôsobom a tiež rozširuje povedomie o značke.
Prvého januára, kedy sa uzatvára koncoročná sezóna, sa pri medziročnom porovnaní výsledkov prejavil 44 % nárast počtu online príspevkov a 40 % nárast celkovej sumy finančných prostriedkov darovaných online.
Vplyv
Počas prvých troch rokov od získania grantu od spoločnosti Google v roku 2003 dosiahla organizácia Direct Relief pôsobivý nárast v počte návštevníkov svojich stránok o 6 000 %. Spoločnosť Google však videla ešte väčší potenciál a spoločne s organizáciou Direct Relief ešte viac optimalizovala jej výkonnosť na internete.
Tento revidovaný marketingový plán pozostával z ôsmich kategórií kampaní v platenom vyhľadávaní a remarketingu a približne 150 novovytvorených textových reklám, ktoré boli spustené prvý decembrový týždeň. Prvého januára, kedy sa uzatvára koncoročná sezóna, sa pri medziročnom porovnaní výsledkov prejavil nárast počtu online príspevkov o 44 % a nárast celkovej sumy finančných prostriedkov darovaných online o 40 %.
Celková návštevnosť jej stránok sa zvýšila o 84 %. V prípade remarketingových reklám došlo k nárastu konverzií o 2 %. Platené hľadané výrazy (zahrňujúce určitú variáciu výrazu „Direct Relief“) dosiahli konverzný pomer 26 %.
V budúcnosti plánuje organizácia Direct Relief pokračovať v spresňovaní svojej kampane v službe Ad Grants, ako aj v snahe osloviť širšie publikum prostredníctvom informatívnych a presvedčivých príbehov v službe YouTube.