Odvetvie
Verejné, spoločensky prospešné
Ciele
Nájsť darcov
Zvyšovať povedomie
Získavať, trénovať a spájať sa s dobrovoľníkmi
Zdroj fotky
Nigel Millard/RNLI
Výzva
RNLI denne priemerne zachráni 24 životov. Poskytuje nepretržité pátracie a záchranné služby na zavolanie v Spojenom kráľovstve a Írsku a sezónnu záchrannú službu. Na to, aby bolo možné takúto operáciu udržať v prevádzke, sa inštitúcia RNLI spolieha na dary od svojich priaznivcov. Preto je budovanie povedomia o organizácii nesmierne dôležité.
Príbeh
RNLI používa nástroje spoločnosti Google na to, aby poskytla existujúcim podporovateľom skvelé skúsenosti a prilákala nových potenciálnych priaznivcov.
Dobročinná organizácia prevádzkuje viac ako 230 staníc záchranných člnov v Spojenom kráľovstve a Írsku. Každý záchranný čln má videokameru, ktorá zaznamenáva všetky záchranné akcie. Dramatické zábery zo skutočného života sú zverejňované v službe YouTube a existujúcim priaznivcov tak ukazujú význam ich činov. Či už ide o rybársku loď zmietanú v hrôzostrašnej búrke, alebo trasúce sa premočené šteniatko, ktoré sa vrátilo späť k svoju pánovi, tento vynikajúci zdieľateľný obsah dostáva činnosť neziskových organizácií do povedomia mladšieho publika. Kanál RNLI v službe YouTube dosahuje približne 75 000 zhliadnutí za mesiac a má 10 000 odberateľov.
Od roku 2005 používa inštitúcia RNLI službu Google Ads s jej programom Ad Grants na získavanie nových podporovateľov – tých pravých priaznivcov v tom správnom čase. O desať rokov neskôr, keď bola inštitúcia RNLI stredobodom dôležitého dokumentárneho filmu televízie BBC, pomohla služba Ad Grants z tejto príležitosti na zvýšenie povedomia vyťažiť maximum. Prostredníctvom relevantného obsahu a účinného zacielenia sa podarilo dosiahnuť vysoké počty návštev a darov, ktoré trhali všetky rekordy.
Inštitúcia RNLI dlhodobo používa službu Google Analytics na analýzu údajov o návštevnosti a správaní používateľov. Od roku 2014 sa tieto štatistiky stali súčasťou prvej obsahovej stratégie celej organizácie. V inštitúcii RNLI sa prehľady nielen analyzujú, ale na ich základe sa taktiež volia činy. Zaisťujú, aby bol online obsah vhodný pre publikum a aby weby vytvárali akcie, ktoré organizácia potrebuje.
„Nástroje poskytované spoločnosťou Google nám umožňujú preskúmať nové spôsoby zviditeľnenia našej charitatívnej organizácie a práce našich dobrovoľníkov.“
Nigel Saxon, manažér oddelenia Emedia v organizácii RNLI
Vplyv
Ako nezisková organizácia, ktorá získava 92 % svojich príjmov z darov, dokáže inštitúcia RNLI pokračovať v záchrane životov na mori každý jeden deň s trochou ďalšej pomoci od nástrojov programu Google pre neziskové organizácie, ktoré zvyšujú mieru ich pokrytia a z toho vyplývajúcich darov.